Hősök útja – neked mit jósolnak a rúnák?

Hősök útja

2020
1-4
~60 perc

A Hősök útja egy 2019-ben megjelent történetmesélős, szettépítős társasjáték, ahol kártyákat szerzünk, majd a kártyákon lévő szimbólumok gyűjtögetésével egyre erősebb kártyákhoz jutunk. Ebben a játékban a saját hősünk történetét alakíthatjuk tetszésünk szerint – vajon hősünk egy-egy sorsdöntő eseménynél melyik utat választja majd? Mit jósolnak majd a rúnák, a fény vagy a sötétség bajnoka lesz végül?

Áttekintés

A Hősök útjában különböző szimbólumokat gyűjtögetünk a történetünkben, vagyis a játékostáblánkra elhelyezett kártyákon, majd ezek segítségével újabb, még drágább kártyákhoz juthatunk, melyeket egy közös kínálatból veszünk el. A kártyákat három fejezeten keresztül gyűjtjük, ezek két csoportra oszlanak: tulajdonságok és kihívások. Míg a tulajdonságokhoz csak valamilyen szimbólumokkal/kártyákkal kell rendelkezni, hogy elvehessük őket, a kihívásokhoz rúnakövekkel kell „ki kell dobnunk a sikert”. Az eredmény természetesen attól függ, milyen speciális rúnaköveket tudunk szerezni egy-egy dobáshoz, és szerezhetünk további bónuszokat (plusz „sikereket”) hős-, vagy antihős kártyák segítségével is. A játék addig tart, amíg egy játékos be nem fejezi a 3. fejezetét, vagyis le nem rak a játékostáblájának harmadik mezőjére három kártyát. Ekkor a többi játékosnak van még egy utolsó köre, majd összegezzük a pontokat.

Rúnakövek

A játék egy izgalmas és számomra erősen tematikus részét képezik a rúnakövek. Ezek gyakorlatilag a dobókockákat helyettesítik igazán egyedi módon. Lapos kis kövekről beszélünk, melyeknek két oldalán különböző szimbólumok találhatók. Három alap rúnával mindig dobnunk kell, ezeknek egy-egy vonás van az egyik oldalán (1 siker) a másik oldalán vagy nincs semmi, vagy egy fekete/fehér háromszöget ábrázol. Ez utóbbi a hős-, és antihőskártyákat jelenti, ha ilyen szimbólumot dobunk, választhatunk, melyik pakliból szeretnénk húzni (erről majd később).

A dobásunkhoz még hozzátehetünk maximum három speciális rúnát, melyeken színes szimbólumokat találunk. A játékban egyébként 6 szimbólum van, mindegyikhez 3-3 rúnakő tartozik. A kihívás kártyák bal oldalán fel van tüntetve egy sikerérték, amit el kell érni, alatta pedig azok a szimbólumok láthatók még, amelyek felhasználhatók a kihívásban.

Például, ha 5 sikert kell kidobunk és ehhez az Erő (sárga), illetve az Intelligencia (kék) szimbólumokat használhatjuk, meg kell néznünk, hogy van-e már olyan szimbólum a történetünkben. Ha például van két sárga ikonunk, akkor berakhatunk a dobásba 2 Erő szimbólumos rúnakövet. Minden speciális rúna egyik oldalán a színes szimbólum látható, a másik oldalán a már jól ismert vonás – előbbi 2, utóbbi 1 sikert ér. Ezután még hozzátehetünk rubinok (tapasztalatjelzők) elköltésével sötét rúnákat is a dobáshoz (ezeken a hold ikon 2 sikert jelent).

Ha a kezünkbe vettünk minden használható rúnát, jól megrázzuk, majd eldobjuk és ezután leolvassuk a kidobott sikerértéket. Ha ez ugyanakkora vagy nagyobb, mint a célérték, akkor sikerült a kihívás. Ha kisebb, akkor elbuktuk, de legalább ekkor kapunk egy rubint (vagy egyéb kártyák hatásai is érvényesülhetnek).

Hős-, és antihős kártyák

Ezek a kártyatípusok 1-1 pontot érnek a játék végén, ezért mindenképpen érdekünk őket kijátszani. A legtöbbjük plusz sikert vagy rúnaszimbólumokat ad a kihívásainkhoz, de ezek egyszer használható képességek. Ilyen kártyákat a kihíváskártyák teljesítésekor vagy a rúnakövek (hátoldalának) segítségével szerezhetünk.

Romlottság

A hős-, és antihős kártyák összefüggnek a romlottságunkkal, melyet a játékostáblánk jobb oldalán, a romlottság-sávon követünk nyomon (nap és hold szimbólum). Ha a nappal oldalán vagyunk a sávnak, csak hős kártyákat, ha az éjszaka oldalán, akkor csak antihős kártyákat játszhatunk ki. Ez nem igaz a középső három mezőre, ezek még engedélyezik mind a két fajta kártya kijátszását. Ha a játék nap vagy hold szimbólumot szerzünk (holdat könnyebb szerezni a sötét rúnák által), akkor a sávon a jelölőt a megfelelő irányba mozgatjuk. A játék végén akkor szerezhetjük a legtöbb pontot, ha valamelyik végletbe jutottunk. Azonban, ha az éjszaka oldalon a legalsó szintre kerülünk, az pontlevonással jár, és a sötét rúnákat sem használhatjuk többé.

A történetünk

A történetünk alapjait már a játék legelején lefektetjük, ugyanis mindhárom fejezethez egy-egy kártya fog tartozni. Az első fejezethez leteszünk egy Eredetkártyát – ez a származásunkat jelenti, lehetünk akár kereskedők, koldusok, nemesek stb. Az eredetkártya két szimbólumot ad alapból, ezen kívül valamilyen képességgel is rendelkezik, amit a játék során szabadon használhatunk. A Kereskedő pl. 2 rubinért bukást követően újrapróbálhatja az Intelligencia (kék) és Karizma (lila) szimbólumos kihívásokat, a Vadász az Ügyesség (szürke) és Bölcsesség (zöld) szimbólumok használata esetén rubinokat kap stb.

A második fejezet alappilére a Motivánciónk, ez nem ad szimbólumokat, azonban valamilyen hasznos képességgel lát el, általában rubinok elköltésével speciális rúnákat ad a dobásainkhoz.

A harmadik fejezethez pedig a Végzetünket helyezzük lefordítva, a többi játékos számára titkosan, hiszen ez a kártya mutatja meg, milyen pontozós célt igyekszünk elérni. Ezek a kártyák többnyire szimbólumok, történetszimbólumok, vagy hős/antihős kártyák után adnak pontokat a játék végén.

Történetszimbólumok

A játékban a rúnaszimbólumokon kívül történetszimbólumokat is találunk, ezek a fehér háttéren fekete sziluettek (maszk, oszlop, hegy, korona stb.). Egy fajtából minél többet gyűjtünk (max 4-et), annál több pontot fog érni, tehát érdemes lehet a rúnaszimbólumok gyűjtögetésén kívül 2-3 ilyen történetszimbólumra is odafigyelni.

Vélemény

A Hősök útja számomra nagy meglepetés volt, mert alig hallani róla, és az értékelése is csak erősen közepes. Ennek ellenére egy nagyon jó kis játéknak tartom, két főre remekül működik. Nekem kicsit a 7 csodára és a Splendorra hasonlít a gyűjtögetés mechanizmusa miatt. A 7 csoda két fővel ugye nem a legjobb, a Splendor pedig szörnyen egyhangú tud lenni, mivel ott tényleg csak a színeket és a számokat kell figyelni a kártyákon.

A Hősök útjában ezzel szemben van egy kis sztori, gyönyörűek az illusztrációk, és valamiért baromi izgalmas a rúnakövekkel dobni és a szimbólumok rejtélyes nyelvét olvasni. 😊 Persze nincs benne semmi bonyolult, de mégis annyira hozza a fantasy feelinget! Alapvetően egy szettépítős játék, viszonylag nagy szerencsefaktorral, de a szerencsénkre bőven tudunk hatni a kártyahatások és a rubinok által. Tetszik, hogy a kártyakínálat lecserélhető (ez sok játékban hiányzik), igaz csak egyesével, ha nem tetszenek az ott lévő kártyák, vagy nagyon nem passzolnak a sztorinkba (mármint nem történet, hanem szimbólumok szintjén).

Ezt a játékot mindenkinek ajánlom, aki szereti a tematikusabb és jól dizájnolt társasjátékokat. Oké, gyakorlatilag egy szettépítő kártyajátékról van szó, amiből 12 egy tucat, de mégis valahogy több ezeknél; történetet mesél és atmoszférát tud teremteni. A játékot egyébként egyedül is lehet játszani, sokan erre a játékmódra esküsznek – én személy szerint nem próbáltam. A Hősök útját egyébként könnyű stratégiai játéknak mondanám, akár családi játékként is megállja a helyét. Azoknak, akiknek tetszett a 7 csoda vagy a Spendor, és esetleg még a fantasyt is szeretik, van egy jó hírem: ez a játék is megér egy próbát!😊

A társast a Gémklub jóvoltából próbálhattuk ki, köszönjük nekik! 😊

Ha tetszett ez a bejegyzés, kövess minket Facebookon, vagy Instagramon!

Kapcsolódó bejegyzések

Ajánló05/16/2021

Színek és minták összjátéka - Calico

Ajánló05/08/2021

Century: Fűszerút – egy tökéletes kapujáték

Ajánló04/20/2021

Mesebeli lények és mechanizmusözön: Macskák szigete